pátek 10. říjen 2014 0:00

Značky kvality usnadňují spotřebitelům výběr potravin

Výsledky posledního průzkumu realizovaného společností STEM/MARK v srpnu 2014 ukazují, že označení kvality potravin vnímá víc nejen odborná veřejnost, ale i běžní spotřebitelé a klesá nevědomost při rozeznávání původu značek. „U evropských značek kvality potravin nejvíce vzrostla znalost Chráněného zeměpisného označení a to z 8 % na 11 %.

Toto označení má např. CHZO České pivo," uvádí Ing. Miroslav Koberna, CSc., ředitel pro programování a strategii Potravinářské komory ČR.


Označení z obalu potravin

Dotazníkové šetření ukazuje, že drtivá většina respondentů obeznámených se značkami kvality potravin je zná především z obalů potravin a došlo také k nárůstu zaznamenání značek z TV reklam (51 %).


KLASA je asi nejznámější

„Respondenti většinou správně rozlišují mezi označeními kvality zřízenými národními institucemi a označeními, která zřídila EU a vyšší povědomí o značkách mají především lidé s vyšším vzděláním. Největší spontánní povědomí mají respondenti o značce KLASA, tak jako tomu bylo v loňském roce," doplňuje Ing. Miroslav Koberna.

 

www.oznaceni-eu.cz