Apetit

úterý, 15 říjen 2019
Zkuste si vaše oblíbené jídlo ozvláštnit přídavkem kozího sýra. Nejen, že dodá lahodnou chuť, ale také je vhodný pro ty, kteří trpí intolerancí na kravskou bílkovinu. Kozí sýr najde uplatnění při grilovačce či na slano s palačinkou. Výborný je také v kombinaci s bramborami.
úterý, 01 říjen 2019
Posnídali jsme hruškový koláč s tvarohem a vlašskými ořechy a „zužitkovali“ jsme tak plody, které jsme našli na zahradě. K obědu jsme upravili čerstvé houby z lesa i loňskou zásobu. Sušenými kusy jsme ochutili Krkonošské kyselo, z těch čerstvých jsme vykouzlili výbornou houbovou omáčku, kterou jsme podávali s těstovinami.
středa, 25 září 2019
S podzimními měsíci je nerozlučně spjato voňavé sezónní ovoce v podobě jablek a švestek. S oběma druhy se dá v kuchyni přímo kouzlit a mají široké využití. V sušeném stavu je můžete uchovat až do zimy. Ze švestek uvaříte povidla, která se ve špajzu také neztratí. A pokud vás honí mlsná už teď, přinášíme tip na vynikající švestkovo-jablkový koláč.
čtvrtek, 12 září 2019
Životní styl se za poslední tři dekády změnil ve všech směrech, včetně trendů v pití nealko drinků. Milujeme osvěžující koktejly se super zdravými ingrediencemi, často právě v nealkoholické variantě.
úterý, 10 září 2019
Máme kvalitní mléko? Odpověď je jednoduchá - ano, máme. A není třeba spekulovat o kvalitě mléka v celé Evropské unii. Aby byla tato základní potravina, a zároveň surovina pro výrobu mlékárenských výrobků co nejlepší, záleží na pěti hlavních předpokladech: pohoda zvířat, pravidelná kontrola chovu, kvalitní potrava pro dojnice, přísná kontrola mléka a krátký dovoz mléka do mlékáren.
středa, 04 září 2019
Když už vás bude honit mlsná, dejte si sezónní ovoce, třeba i sušené. Třeba švestky nebo meruňky. Ideální jsou i nejrůznější semínka. Ty můžete „zobat“ místo chipsů. Zpravidla mají vysoký obsah bílkovin a tuků, ale také vlákniny, vitaminů, minerálů a antioxidantů. Mohou být dobrou alternativou ke konzumaci masa, mléka nebo vajec.
středa, 04 září 2019
Třebaže exotické ovoce je v chladných dnech lákavé, vsaďte na klasiku. Přece jen tropické ovoce muselo být řádně ošetřeno a „nadopováno“, aby vydrželo až k vám na talíř. „Vsaďte proto na lokální zdroje. Tradiční jablko nikdy nevyjde z módy. Obsahuje velké množství minerálních prvků, vitamínů, ale i enzymů, které jsou prospěšné pro trávení.
pondělí, 02 září 2019
Vločky, především ovesné, jsou zcela univerzální potravinou, která by ve vaší spíži rozhodně neměla chybět, a to nejen pokud jste příznivci kvalitního stravování. Vločky využijete na snídani, k obědu i na svačinu. Dají se přetvořit do sladké i slané podoby. Navíc se mohou pyšnit mnoha benefity, zejména velkým množstvím prospěšné vlákniny.
neděle, 01 září 2019
Ráno jsme dostali chuť na palačinku, ale zároveň jsme si vysnili snídani lehkou jako obláček. Zvolili jsme tedy trhanec s malinami. K letnímu obědu nám přišla vhod studená okurková polévka a lečo s cherry rajčátky. K odpolední svačině jsme naložili pár hermelínů a k tomu přikusovali slaný rajčatový koláč z listového těsta.
pondělí, 26 srpen 2019
Romantika nejen při západu slunce, parádní gastronomie a trocha adrenalinu. Takové jsou tři nezbytné pilíře stále oblíbenější atrakce, pro kterou se již vžil název Večeře v oblacích, nebo také Dinner in the Sky. A protože k dokonalosti nezapomenutelného hodování až padesát metrů nad zemí je třeba nádherné kulisy, není divu, že právě v Praze je tato akce tak mimořádně úspěšná.

MPI web banner 468x60 3