středa 18. březen 2015 0:00

Společnost easyJet slaví 20 let na trhu: představila nový design letadel

Společnost easyJet, druhý největší dopravce na pražském letišti Václava Havla, představila nový vzhled svých letadel - jedná se o vůbec první změnu v ikonické oranžovobílé flotile od roku 1998.

V designu byly provedeny dvě hlavní změny. Oranžová barva společnosti easyJet nyní sahá od ocasu až na trup letadla, což vytváří více prostoru pro logo společnosti, které je nyní o 15 % větší než dříve. Druhou novinkou je oranžový pruh na trupu s logem easyJet v inverzní bílé barvě, což letadlu dodává elegantní a modernější vzhled. Navíc byla vypuštěna koncovka ".com".

 

Flotila aerolinky momentálně čítá 226 letadel – A319 a A320. Nový vzhled budou mít všechna nová letadla společnosti pořízená v dubnu 2015 a dále. easyJet má objednáno 197 letadel Airbus A320, z nichž většina nahradí starší letadla A319.

 

Mladší letadla flotily easyJet získají nový vzhled při novém nátěru, který je prováděn zhruba jednou za šest let. V součtu to znamená, že na konci roku 2015 by mělo létat 29 strojů s novou livrejí a na konci roku 2017 by to mělo být již 50 % všech letadel easyJet.

 

Na přetření letadla je zapotřebí tým specialistů, kterému zabere jedno letadlo v průměru sedm dní. easyJet zachytil proces „oblékání letadla do nového kabátu" na videu, které si můžete pustit zde http://we.tl/s5wxK8xljd.

 

V průběhu devatenáctileté historie společnosti easyJet existovaly pouze dva designy letadel. První vzhled, který bylo možné vidět od roku 1995 na prvním letadle společnosti, byl odlišný od čehokoliv jiného, co bylo ve vzduchu k vidění. Na trupu letadla bylo obrovskými čísly propagováno telefonní číslo na rezervace letů. Druhý design, představený v roce 1998, místo telefonu odkazoval na stránky easyJet.com, čímž podtrhoval důležitost online rezervací.

 

„Vzhled letadel easyJet je jedním z nejznámějších v letectví. Cítili jsme, že jak se blíží naše dvacáté narozeniny, mohl by nový design letadel doplnit a podtrhnout množství změn, které za ty roky společnost udělala, jako například přiřazovaná místa k sezení, transparentní ceny, flexibilní letenky či naši oceněnou mobilní aplikaci.

 

Jak jistě od společnosti easyJet čekáte, bude se jednat o nízkonákladovou změnu – všechna naše nová letadla budou vyrobena v novém designu, ale ty starší budeme nově natírat až v době, kdy budou nový nátěr potřebovat. Celá flotila by v novém mohla létat asi za pět let. Chtěli jsme, aby stejně jako sám easyJet, i nový vzhled letadel byl relevantní po příštích dvacet let. Finální design byl vybrán téměř čtyřmi tisíci zaměstnanci a zákazníky," říká Peter Duffy, obchodní ředitel společnosti easyJet.

 

„Strávili jsme mnoho času definováním a postoje značky easyJet. Tento nový design by měl být toho jasným překladem. easyJet se změnil z nízkonákladové aerolinky v jednoho z největších evropských dopravců a s tím přišel nový postoj a nová sebejistota – to se však neodráželo v současném designu letadel. Nový vzhled je jak sebejistý, tak i svěží, a my věříme, že odráží ducha moderní jednoduchosti společnosti easyJet," doplňuje Alex Wood z designové agentury Holmes Wood, který pracuje s easyJet v technickém týmu na novém vzhledu letadel.

 

„Mankiewicz je hrdý na to, že byl vybrán jako dodavatel nátěrů pro společnost easyJet. Pyšníme se výrobou a dodáváním inovativních nátěrů nejvyšší kvality Aerospace Coatings. easyJet a Mankiewicz mají stejnou filosofii – kombinovat kvalitu s efektivitou," říká Andreas Ossenkopf, vedoucí letectví u společnosti Mankiewicz.