pondělí 13. březen 2017 0:00

K oslavě svého 60. výročí představuje Dove ženy, které si stojí za svou osobitou krásou

Co mají společného modelka, boxerka a fashion bloggerka? Jsou to ženy, které nedovolily, aby názory okolí na jejich vzhled ovlivnily cestu za splněním jejich snů. Proto byly vybrány, aby se podělily o svůj příběh v globální kampani Dove Moje krása, moje volba. 

Dove ví, že ženy jsou kvůli svému vzhledu pod neustálým drobnohledem. Ačkoli 8 z 10 věří, že na každé ženě se najde něco krásného, mnoho se právě svým vzhledem cítí limitováno. Popravdě každá druhá žena se bojí být při rozhodování dostatečně asertivní. Zveřejněním příběhů žen, které se nenechaly odradit, chce Dove inspirovat ženy po celém světě, aby vystoupily ze svého stínu a překonaly překážky, které je drží při zemi.

 

 

Ačkoli je každá z žen, které vystupují ve videích Moje krása, moje volba, svým způsobem jedinečná, tak mají přece jen něco společného. Všechny se potýkaly s předsudky okolí ohledně svého vzhledu a všechny je úspěšně překonaly.

 

 

Rain lidé celý život považovali za chlapce. Všichni jí říkali, že je příliš mužná. Její kariéře to ale rozhodně nebylo na škodu. Nenechala se odradit a dnes pracuje jako modelka v New Yorku a profituje ze svého androgynního vzhledu, jelikož může dělat kampaně pro dámské i pánské značky.

 

„Když jsem byla malá, všichni mi říkali, že jsem ošklivá a nevýrazná, ale právě to jak vypadám, mi dovolilo se odlišit a otevřelo mi to dveře ke kariéře, kterou miluji,“ vypráví Rain a dodává: „Jsem opravdu ráda, že jsem dostala šanci stát se součástí projektu s Dove, protože bych ráda inspirovala i další ženy, aby se nebály překonat svoje limity.“

 

Další ženou, která se odmala potýkala s předsudky je fashion bloggerka Jessica. Od raného věku byla při těle. Okolí ji pořád radilo, jak se má oblékat – tmavé barvy, volné střihy a hlavně nic výrazného. Jessica se ale chtěla oblékat hezky, ale bála se reakcí svého okolí. Jak dospívala, postupně ji začalo docházet, že nemusí poslouchat negativní hlasy kolem sebe. Byla se svými křivkami spokojená a považovala je za krásné. Sebrala odvahu, začala blogovat o pozitivním přístupu ke svému tělu a stala se ikonou pro plus size módu.

 

 

Heather si zase vybrala sport, který se k něžnému pohlaví příliš nehodí, zvlášť když vypadáte jako křehká květinka. „Říkali, že jsem příliš krásná, abych boxovala, já ale říkám, že moje boxování nemá s mojí tváří co dělat.“

 

Všechny tyto příběhy tedy spojuje stejné poselství, pokud budou ženy věřit ve vlastní krásu, mohou dokázat neskutečné věci.

 

„V Dove věříme, že by ženy měly oslavovat krásu dle vlastní měřítek, ne podle měřítek ostatních. To je pravý význam kampaně Moje krása, moje volba,“ říká Petra Bolfíková, brand manažerka Dove pro ČR a SR. „Skrze příběhy žen z naší kampaně chceme dát i ostatním prostor, aby se vyslovily proti předsudkům. Abychom se ještě více přiblížili českým a slovenským ženám, oslovili jsme čtyři lokální ambasadorky, kterým cestu za jejich vysněnou kariérou také komplikovaly názory okolí a které nám v průběhu kampaně prozradí svůj příběh.“

 

Základem pro celou kampaň Moje krása, moje volba byl celosvětový průzkum The Dove Global Beauty and Confidence Report, který ukazuje svět plný žen, které si přejí být nezávislé na svém vzhledu a chtějí být spokojené sami se sebou, ale stále se setkávají s reakcemi okolí, které jim klade do cesty překážky či má potřebu se vyjadřovat k tomu, jak vypadají.

 

 

  • 8 z 10 žen potřebuje být spokojeno s tím, jak vypadají, aby mohly být šťastné

  • 85 % žen potřebuje dělat to, co je opravdu baví, aby se cítily sebevědomě
  • Většina žen (45 %) má pocit, že je okolí posuzuje podle toho, jak vypadají
  • 7 z 10 žen by ocenilo, aby média ukazovala více různých typů žen, nejen mladé a krásné
  • 8 z 10 žen souhlasí s tím, že nejkrásnější nejsou ty, které se tak narodily, ale ty, které dokázaly vytěžit maximum z toho, co dostaly do vínku
  • Aby se ženy cítily sebevědomě, je pro ně důležité dosáhnout vytyčených cílů (82 %)
  • Aby se ženy cítily krásné, je pro ně důležité být samy sebou a ne se snažit kopírovat styl někoho jiného, s tím souhlasí 77 % z nich
  • 75 % žen souhlasí s tím, že slyší více komplimentů / komentářů k tomu jak vypadají, než k tomu, co dokázaly
  • 8 z 10 žen souhlasí s tím, že na každé ženě lze najít něco krásného
  • 7 z 10 žen souhlasí s tím, že krása je více o přístupu a vnitřním naladění, než o pouhých fyzických atributech

banner Poliklinika Andel