úterý 5. duben 2016 0:00

Vinařství Ludwig představuje první vína z vlastních hroznů

Úspěšné vinařství Ludwig z Bořetic letos představuje první vína připravená z modrohorských hroznů, pro které byla vytvořena nová edice s názvem Modré hory. Ta by měla do budoucna tvořit vlajkovou loď vinařství. Dalším mimořádným vínem současní nabídky je fantastická „růžovka".

„Největší radost nám udělala růžová Frankovka, hlavně pro svou malinovo-jahodovou vůni a lahodnou chuť. Povedla se a považujeme ji za konkurenceschopnou s víny Jana Stávka, předního výrobce našich špičkových rosé vín," představuje nejzajímavější víno z ročníku 2015 marketingová ředitelka vinařství Liana Hrabálková.

 

Právě růžová vína jsou pro vinařství Ludwig tématem, kterému se chce v budoucnu více věnovat. „Snažíme se připravovat typicky moravská růžová vína, se sytější růžovou barvou, vůní a chutí po tuzemském ovoci. Naše růžová vína jsou šťavnatá, svěží a lákají k dalšímu napití, přičemž se pohybují na hranici suchých a polosuchých a mají kolem 12 % alkoholu," popisuje vinařský rukopis společnosti Liana Hrabálková.

 

Z nové kolekce vín si cení také stále populárnějšího Ryzlinku vlašského, ten se v portfoliu vinařství objevuje po více než patnácti letech a hned ve dvou verzích – jako polosuchý pozdní sběr a extraktivní výběr z hroznů. Obecně platí, že loňský rok dal díky horkému létu a příjemnému podzimu krásně vyzrálé hrozny, takže většina vín je připravena v přívlastkových kategoriích.

 

Z edice Modré hrozny je třeba vyzdvihnout hlavně odrůdu André. Hrozny této odrůdy zůstaly na Kraví Hoře jako poslední a zaměstnanci je bránili a také ubránili před nálety obrovského hejna špačků, jaké ani starousedlíci nepamatují. Toto plné víno s výrazným třešňovým aroma je připraveno v kategorii pozdní sběr a je jedním z klenotů edice Modré Hory.

 

Svébytné postavení v kolekci vinařství Ludwig má červené cuvée Inflagranti pozdní sběr 2013, postavené tentokrát na odrůdě Dornfelder a doplněné o Merlot a Svatovavřinecké. Víno leželo téměř 12 měsíců na sudu a potěší svým komplexním charakterem se sametovými tóny. Mimořádnost vína podtrhuje i etiketa z dřevěné dýhy a pečetní vosk na láhvi.

 

Vína Inflagranti bylo vyrobeno 3333 lahví. Značná část z této šarže je určena pro čínský trh, na který se vinařství v posledních letech zaměřilo. Takže nikoho nepřekvapí, že vína Ludwig se budou pravděpodobně servírovat také při blížící se návštěvě čínského prezidenta v Česku.

 

www.vinnesklepy.cz