středa 1. říjen 2014 0:00

Akce Pomozte naplnit misky v útulcích končí 2. listopadu

Cílem projektu je zlepšit situaci psů a koček v útulcích na území ČR a podpořit veřejnou osvětu problematiky zvířat v útulcích. Opuštěným psům a kočkám pomohou všichni ti, kteří se nákupem krmiva značek Pedigree a Whiskas nebo zasláním dárcovské SMS zapojili do projektu.

visual-wad-2014-a3-final-web

Cílem projektu je zlepšit situaci psů a koček v útulcích na území ČR a podpořit veřejnou osvětu problematiky zvířat v útulcích. Opuštěným psům a kočkám pomohou všichni ti, kteří se nákupem krmiva značek Pedigree a Whiskas nebo zasláním dárcovské SMS zapojili do projektu.

Na základě tohoto prodeje pak společnost Mars Czech s.r.o. daruje vybraným útulkům kvalitní suché krmivo pro kočky a psy. Jednou z jeho aktivit je dotazníkový průzkum, realizovaný Nadací na ochranu zvířat, který sleduje kapacitu útulků a její naplněnost, počty přijatých a vydaných zvířat, podmínky a postup při příjmu a výdeji zvířat. Dále průzkum sleduje péči o zvířata, evidenci zvířat, finanční zabezpečení a materiální vybavení útulků aj.

Aktuálně se v útulcích po celé České republice nachází 7 000 psů a koček bez domova. Provozovatelé útulků se často s vypětím všech sil a financí snaží nahradit chybějící domov opuštěným zvířatům. Dle informací z vybraných útulků činí průměrný měsíční náklad na běžnou péči o zvíře v útulku zhruba 5 000 Kč.

Do této částky však nejsou započítány urgentní veterinární úkony, jako jsou operace, zásahy po úrazech, zvláštní péče pro alergiky apod. „Pro náš útulek tato kampaň znamená hodně. V loňském roce jsme dostali krmivo a ušetřené peníze jsme mohli použít na zastřešení všech našich 120 kotců. Pejsci jsou tak chráněni proti přímému slunci,“ dodává Eugenie Sychrovská z Psího útulku Bouchalka.

Spolupořadatelem kampaně je Nadace na ochranu zvířat. Její ředitelka Mgr. Eva Hodek má ze spolupráce radost: „Kampaň ,Pomozte naplnit misky v útulcích´ považuji za velmi přínosnou a jsem opravdu ráda, že značky Pedigree® a Whiskas® a Nadace v realizaci kampaně pokračují.“ Od samého začátku kampaň podporuje také zpěvačka a patronka Nadace na ochranu zvířat, paní Marta Kubišová, která v minulosti namluvila velmi emotivní spot oslovující spotřebitele, aby kampaň podpořili.

NADACE NA OCHRANU ZVÍŘAT

Nadace na ochranu zvířat je nevládní nezisková organizace se statutem nadace. Od svého založení v roce 1994 hájí zájmy a práva zvířat /Animal Rights/ a zasazuje se o jejich pohodu /Animal Welfare/. Posláním nadace je trvale zlepšovat vztah člověk – zvíře – životní prostředí, pomáhat zmírňovat utrpení a zajišťovat přijatelné životní podmínky zvířat v lidské péči, držených v zajetí i zvířat volně žijících. Více informací o nadaci: www.ochranazvirat.cz.