úterý 21. únor 2017 0:00

Více než dvě třetiny žen neprožijí při každém sexu orgasmus

Značka Durex, světová jednička na trhu s výrobky pro péči o sexuální zdraví, představila výsledky hloubkového průzkumu* zrealizovaného ve spojitosti s představením nové kampaně #OrgasmsForAll, bojující proti nerovnosti orgasmů. Kampaň #OrgasmsForAll, doprovázená videem, staví na boji proti mýtům spojeným s orgasmem a chce každému umožnit dosáhnout orgasmu, stejně tak jako ho poskytnout, při každém sexu.

Průzkum byl zaměřen na odpovědi respondentů týkající se jejich očekávání spojených s orgasmem a ukázal, že primární uspokojení mužů není očekáváno a přijímáno pouze ze strany mužské části populace, ale – bohužel – i ze strany žen. Přesto, že mnoho žen stále nedosahuje orgasmu při každém sexu, 95 % uvádí, že je se svým sexuálním životem spokojeno, protože orgasmu vůbec dosahují.

 

Toto je tedy jasný indikátor toho, že uspokojení ženy je stále považováno za druhořadé v poměru s mužským uspokojením, což je situace, kterou si kampaň #OrgasmsForAll dala za úkol změnit. Durex věří, že díky dosažení orgasmu může být každý z nás zase trochu spokojenější, a vyzývá tímto všechny, aby vyjádřili svou podporu kampani připojováním jejího hashtagu ke svým příspěvkům na sociálních sítích.

 

S problémem dosažení ženského orgasmu se setkává i přední česká expertka na partnerské vztahy dr. Laura Janáčková ve své ambulanci: „Velmi často se stává, že klienti přijdou řešit jiné problémy partnerského či sexuálního života. Teprve když se muže zeptám, jestli dosahuje partnerka při souloži s ním orgasmu, je mou otázkou zaskočen. Většinou se dušuje, že ano, ale nakonec se zjistí, že si vlastně ani není jist, jakým způsobem jeho partnerka orgasmu dosahuje. Zda drážděním klitorisu či při souloži prožívá vaginální orgasmus.

 

Asi 70 % žen prožívá klitorální orgasmus, 23 % vaginální či smíšený a 7 % žádný. Milování s člověkem, kterého mají hluboce rády, je pro většinu zdravých žen velmi příjemné nezávisle na tom, zda při něm prožijí orgasmus či ne.

 

Pro mnohé ženy je intimita s partnerem projevem vzájemné lásky a blízkosti, příjemný prožitek z těchto chvil však bezesporu vždy umocní, když oba partneři při milování prožijí orgasmus. Proč by žena vyhledávala sex s partnerem, který nemá zájem na tom, aby i ona byla při vzájemném milování uspokojena?"

 

Průzkum značky Durex dále zjišťoval, proč jsou ženy ochotné akceptovat méně orgasmů, než mají muži. Vědci zjistili, že klíčovým bodem tohoto problému může být komunikace v ložnici. Více než polovina žen přiznala, že jim není příjemné bavit se s partnerem o způsobech, jak by jim mohl pomoci k častějšímu orgasmu. Kampaň #OrgasmForAll a všichni, kdo na ní spolupracují, si kladou za úkol prolomit toto tabuizované téma představením jednoduchých vylepšení sexu, která mohou ženám pomoci dosáhnout častějšího a intenzivnějšího orgasmu, a tím dosáhnout lepšího prožitku ze sexu pro oba partnery.

 

Dr. Laura Janáčková dále doplňuje britský průzkum i o české statistiky: „Britský průzkum se zaměřuje na prolomení komunikačních témat mezi partnery. U nás jsou výsledky podobné. Většina žen u nás i ve Velké Británii má problémy hovořit o citlivých tématech vlastní sexuality s partnerem. Platí, že obecně se o sexu dokážeme bavit velmi otevřeně, ale v ložnici se stydíme. Vnímání vlivu orgasmu na psychické a fyzické zdraví mužů i žen je též podobné."

 

S celkovou důležitostí kampaně se dr. Janáčková jednoznačně ztotožňuje: „Téma kampaně týkající se orgasmu a intimní komunikace mezi partnery je velmi důležité. Přestože se může zdát, že média nás zásobují množstvím informací o sexu, praxe ukazuje, že těch skutečně vhodných a potřebných informací není nikdy dost. Často se setkávám s páry, které o svých intimních osobních problémech mezi sebou hovoří poprvé otevřeně až v mé ordinaci. Je však nutné si uvědomit, že sexuální život je nedílnou součástí spokojeného partnerského vztahu. Muži i ženy touží po lásce, blízkosti, pocitu sounáležitosti i vzájemného splynutí a slasti. Téma uspokojení v sexu je v některých případech pro vztah klíčové. Proto je tato kampaň nesmírně důležitá."

 

Značka Durex zjistila, že většina lidí se nebrání postelovým experimentům se svým partnerem, přesto pouze třetina z dotazovaných osob vyzkoušela povzbuzující lubrikační gely na klitoris. A to přesto, že třetina žen uvádí, že zřídka nebo dokonce nikdy nejsou schopné dosáhnout vyvrcholení v průběhu styku,* a pro čtvrtinu je jednodušší dosáhnout orgasmu během masturbace. Pro tyto ženy může být řešením nový Durex Intense Orgasmic Gel**, který jim pomůže dosáhnout častějšího orgasmu při sexu – a dohnat tak náskok jejich partnerů v otázce sexuálního uspokojení.

Průzkum také ukázal, že důležitost dosažení orgasmu ve spojení s celkovým zdravím a duševní pohodou by neměla být ignorována. Téměř polovina žen a ještě vyšší procento mužů uvádí, že jsou po prožití orgasmu šťastnější, a více než jedna třetina uvádí, že se cítí méně ve stresu. Kvalitnější spánek uvádí jako důsledek orgasmu 29 % žen v porovnání s 39 % mužů – toto číslo je pravděpodobně dáno pravidelnějším dosažením orgasmu u mužů. Co je ale důležité, 28 % procent osob obou pohlaví uvedlo, že orgasmus jim pomáhá uvolnit napětí ve vztahu, což jasně dokazuje, že dosažení orgasmu oběma partnery prospívá oběma stranám.

 

Přibližně třetina žen a mužů považuje informace o možnostech dosažení orgasmu za nedostačující. V návaznosti na tuto situaci se značka Durex rozhodla spustit na jaro novou webovou stránku, na níž mohou návštěvníci najít nové informace, vzdělávací články a postřehy od expertů Durexu na sex a vztahy Ali Fox a Susan Quilliam, vlastní příběhy žen o orgasmu, sekci často kladených dotazů a další problematiku, komentovanou dr. Adamem Kayem.

 

„Cílem Durexu je rozšířit myšlenku, že orgasmus by měl být a je dostupný pro každého," prohlásil Mark Pearson, manažer značky Durex pro Evropu a Severní Ameriku. „Samozřejmě, máme průzkum, který upozorňuje na tyto problémy, jsme schopni poskytnout o tomto tématu informace a dokonce i produkt, který tyto problémy dokáže pomoci vyřešit – nicméně potřebujeme, aby lidé sami ukázali, že chtějí víc, nejen pro svého partnera, ale i pro sebe. Pokud věříte v umění dosáhnout orgasmu a umět ho poskytnout, podpořte naši kampaň, sdílejte ji se svými přáteli a rozšiřte to dál. Společně můžeme udělat svět orgastičtějším místem. #OrgasmsForAll!"

 

* Průzkum s výběrem možností mezi 1 500 sexuálně aktivními dospělými muži a ženami ve věku 16–64 let, sestavený v roce 2016 Ginger Comms, agenturou zkoumající spotřebitelské návyky ve Spojeném království. Pro kompletní informace o průzkumu prosím kontaktujte agenturu ADison.

 

** Nový Durex Intense Orgasmic Gel je revoluční gel ke stimulaci klitorisu, vytvořený pro intenzivnější zážitek z orgasmu. Stačí nanést několik kapek a vmasírovat je do klitorisu během předehry a speciální složení gelu přinese smyslné pocity tepla, chladu nebo příjemného mrazení, které dokážou zvýšit citlivost intimních partií vaší partnerky a přinést jí intenzivnější uspokojení. Osm z deseti žen, které použily v rámci testování nový Durex Intense Orgasmic Gel, dosáhlo orgasmu!

Doporučená spotřebitelská cena: 299 Kč

 

 

image001