Letecké muzeum Kbely(www.vhu.cz)
V areálu historického vojenského letiště Praha-Kbely bylo založeno letecké muzeum v roce 1968. V současné době je v jeho sbírkách uloženo přibližně 275 letadel včetně několika světových unikátů a náleží tak k největším leteckým muzeím v Evropě. Českého výrobce letadel Aero zastupují například strojeAero A-10 (první československý dopravní letoun) nebo světoznámé proudové letounyAero L-29 Delfín a Aero L-39 Albatros, které pomohly vycvičit tisíce stíhacích pilotů. Jeden z vystavených Albatrosů má speciální kamufláž připomínající 40. výročí prvního vzletu a také jeho konstruktéra Jana Vlčka. Mezi nejznámější létající exponáty kbelského muzea patří dvouplošník Aero C-104S. V jednom z hangárů „Staré Aerovky“ (vznikl již v roce 1920) je k vidění takéAero A-18, jediný stíhací letoun z dílen Aero. Právě z tohoto hangárů poprvé vzlétl v roce 1923.
„Naše letecké kořeny stejně jako propagace českého letectví jsou pevně zasazeny do celé firemní kultury současného Aera. Také proto chystáme s Leteckým muzeem Kbely těsnější spolupráci v rámci vzájemné propagace, rozšiřování sbírek nebo konání různých akcí,“říká Viktor Sotona, prezident a CEO společnosti Aero.
Letecké muzeum Kunovice(www.muzeum-kunovice.cz)
Kunovické muzeum bylo založeno dobrovolnickou organizací v roce 1970. Pod současným názvem Letecké muzeum Kunovice funguje od roku 2006 a dnes nabízí návštěvníkům přes 30 vystavených letadel. Světově unikátním exponátem jeAero L-29 A Delfín Akrobat. Tento jednomístný akrobatický speciál je možné spatřit na vlastní oči pouze v kunovickém muzeu. Ve sbírkách muzea jsou takéAero L-39ZA Albatros (bitevní verze s dvojhlavňovým rychlopalným kanónem a zesíleným křídlem),Aero Ae-45 (slavné československé aerotaxi) a Aero L-29 R “Oko”, což byla speciální cvičně-průzkumná verze Delfína.
Letecké muzeum Koněšín(https://www.letecke-muzeum.cz/)
Na bývalou radarovou základnu Koněšín při vojenském letišti Náměšť nad Oslavou se letecké muzeum (součástí je i restauratérská dílna) přesunulo z Olomouc v roce 2016. Z produkce Aero je tady vystavenýAero L-39 Albatros (standardní cvičná verze a prototyp vlečné verze) nebo prototypAero XL-29 Delfín s trupovým číslem 003 z roku 1961, který se poprvé představil veřejnosti na prestižním aerosalonu v Paříži. V depozitáři muzea je uložený katapultážní trenažer NKTL 39-21 s celokovovou konstrukcí a vnitřním vybavením odpovídajícím kabině Albatrosu.
Muzeum letecké a pozemní techniky Vyškov (www.lhs-vyskov.cz)
Muzeum vzniklo ve spolupráci Nadace Letecké historické společnosti a Armády ČR. Otevřelo se veřejnosti v areálu letiště ve Vyškově v roce 1990. V letecké části sbírky je možné vidět na 30 kusů stíhacích, bombardovacích, transportních a průzkumných letadel. Výrobce Aero reprezentují dva letounyAero L-39V („0720“, „0735“), které sloužily pro vlekání cvičných leteckých cílů. Dohromady mají nálet přes 2 675 hodin a provedly 3 338 přistání.
AirPark Zruč u Plzně (www.airpark.wz.cz)
Soukromá sbírka je otevřená od roku 1992. Dnes čítá na 50 kusů vystavených letadel (dalších 10 kusů je v depozitáři) a další vojenské techniky. Výrobce Aero zastupuje prototyp dopravního letounu Aero Ae 270 Ibisa cvičný proudový letoun Aero L-29 Delfín.
AERO Vodochody AEROSPACE a.s. se zaměřuje na vývoj, výrobu, údržbu a modernizace civilních a vojenských letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice a jedním z nejstarších leteckých výrobců na světě. V oblasti vlastních letounů je Aero stálým partnerem řady armádních letectev a má silnou pozici na trhu s vojenskými cvičnými a lehkými bitevními letouny. Díky 11 tisícům letounů, které vyrobilo za sto let své existence, stovkám stále používaných letounů L-39 Albatros sloužících u desítek vojenských provozovatelů i v řadě demo týmů, a zejména díky svému novému letounu L-39NG se Aero profiluje jako lídr na světovém trhu s proudovými cvičnými letadly. V oblasti civilního letectví Aero spolupracuje s největšími leteckými výrobci na široké škále projektů a je partnerem v několika risk-sharingových programech, kde je zodpovědné nejen za výrobu a montáž leteckých celků, ale také za jejich vývoj.