úterý 7. listopad 2017 0:00

I muži mají své nemoci – Movember podporuje jejich zdraví

Koncem listopadu můžeme v ulicích pozorovat, že tváře mužů zdobí mnohem častěji než jindy knírek.Nechávají si ho narůst jako symbol kampaně Movember, která upozorňuje na nebezpečí rakoviny prostaty. Název Movember vznikl spojením slov knír (moustache) a listopad (November).

Jedná se o charitativní kampaň, jejímž cílem je šířit osvětu o zákeřné nemoci a vybrat prostředky na podporu zdraví mužů. Partnerem hnutí Movember v České republice je Nadační fond Muži proti rakovině, který podporuje boj proti rakovině prostaty nejen u nás, ale zapojuje se i do mezinárodních projektů.

 

Jednou ze zahajovacích akcí Movemberu byl charitativní večer v prostorách prodejny Koscom Hodinky, která věnovala luxusní hodinky značky Oris do dražby na podporu boje proti „mužské“ rakovině. Večerem provázeli ambasadoři hnutí Movember Roman Ondráček a Miloš Pokorný. Nemohli chybět hlavní představitelé Movemberu u nás - zakladatel a předseda Nadačního fondu Muži proti rakovině primář urologické kliniky Roman Zachoval a hlavní iniciátor Movemberu v Česku Marek Rejman.

 

Akci podpořilo mnoho známých mužů – mezi jinými Zdeněk Pohlreich a David Matásek. Sympatický herec se také účastnil dražby a za odměnu dostal klobouček od firmy Tonak, hodinky Oris však nakonec nezískal. Ty byly vydraženy za 78 tisíc a částka putovala do Nadačního fondu Muži proti rakovině. Podpořit akci za mužské zdraví přišly i krásné ženy, mezi hosty se ukázala například moderátorka Monika Leová a herečka Henrieta Hornáčková.

 

Kdo z mužů chtěl zahájit kampaň oholením, mohl využít služeb přítomného holiče z Gentlemen Brothers Barber Shop a pak po si po celý listopad pod svým nosem pěstovat typicky mužskou ozdobu jako symbol Movemberu. Prý si ji letos nechá narůst i Jan Kraus, který jinak knír nesnáší.

 

Součástí slavnostního večeru bylo i promítání ukázky z dokumentu o hodinkách Oris, který připravila reportérka a dramaturgyně Jana Škopková.

 

Značka Oris se v tomto roce stala jedním z partnerů „kníraté“ kampaně a na její podporu připravila novou, speciální edici hodinek nazvanou Movember Edition, kdy veškerý výtěžek z prodeje této edice poputuje jako dar nadaci Movember.

 

Osvěta na závěr: Muži dbejte o své zdraví a choďte na preventivní prohlídky. Včasné zachycení příznaků onemocnění prostaty výrazně zvyšuje naději na uzdravení.