pátek 8. listopad 2019 0:00

Nejčastější chyby, kterých se dopouštíme během diety

Shazování přebytečných kil bývá běh na dlouhou trať, kterou si často zbytečně prodlužujeme. Ať už je to slabou vůlí nebo podléháním mýtů, jež kolují společností. Martina Dvořáková, hlavní dietní koučka společnosti KetoDiet, upozorňuje na nejběžnější dietní omyly. Paradoxně jíte málo. Nebo moc. 
Nedostatek přijatých kalorií bývá jednou z nejčastějších příčin zpomaleného metabolismu a obtížného hubnutí. Lidé si myslí, že když ze dne na den přestanou jíst, půjdou kila dolů. Zpočátku může dojít k poklesu váhy, především vody. Při hladovění bere tělo energii ze svalů a tuky přichází na řadu až jako poslední. Obtížné hubnutí není jediným projevem pomalého metabolismu.

 

Můžeme si všimnout i výkyvů nálad, únavy nebo nezvladatelných chutí. Správné není ani jíst více, než je váš energetický výdej. Nemyslíte na bílkoviny Evropská strava je obecně bohatá na sacharidy a tuky, naopak bílkoviny v ní mnohdy chybí. Jenže právě proteiny jsou pro naše tělo nejpřínosnější, pokud jde o redukci váhy.

 

Tělo je tráví dlouho, takže organismu poskytují pocit dlouhodobého zasycení více než např. sacharidy. S tím se pojí také množství energie potřebné pro zpracování bílkovin. To je vyšší než u zmíněných sacharidů, proto trávením bílkovin spálíme více.

 

Saháte po nízkotučných potravinách

Ve snaze zhubnout se lidé během nákupů poohlíží po nízkotučných variantách potravin. Ovšem to, že obsahují málo tuku, neznamená, že mají málo kalorií. Tuky jsou v těchto pokrmech často nahrazeny sacharidy, konkrétně škroby. Pokud je jich v potravě přemíra, tělo si je ukládá ve formě tuků do podkoží. Vyhýbáte se sportu Máme-li jídelníček ukázkový a přesto nehubneme, může být na vině nedostatek pohybu. Sedavý styl života přispívá ke zpomalení organismu.

 

Cvičením navíc podporujeme růst svalů. Ty potřebují pro svoji výživu daleko více energie než okolní tkáň, a tak napomáhá spalování většího množství kalorií.

 

Nedopřáváte si dostatek vlákniny

Vláknina je nepostradatelná pro naše trávení. Nejenže funguje jako prevence střevních obtíží včetně zácpy, ale z hlediska hubnutí nám prokazuje skvělou službu – podobně jako bílkoviny nás zasytí na delší dobu, aniž bychom přibrali. Má totiž výrazně menší počet kalorií než ostatní složky potravy. V kombinaci s bílkovinami je tak ideální volbou pro redukci váhy.

 

Pijete slazené nápoje

Jeden z nejbohatějších zdrojů cukru jsou limonády a jiné slazené nápoje. Výjimkou nejsou ani stoprocentní džusy nebo smoothie obsahující velké množství jednoduchých ovocných cukrů. Zaměřte se na čistou vodu nebo neslazené čaje, ocení je i váš žaludek.

 

Soustředíte se jen na váhu nebo se srovnáváte s ostatními

Rada na závěr – přestaňte se stresovat číslem na váze. Často je matoucí, protože svaly váží více než tuk. Nesrovnávejte rychlost svého hubnutí a proporce těla s jinými lidmi. Každý organismus je individuální. Raději se zaměřte na duševní pohodu a dobré pocity, které zdravý životní styl provází.

MPI web banner 468x60 3