středa 5. únor 2020 0:00

Automobilový svět se rychle mění. Motorem růstu firem jsou data a inovace

Produktové a digitální inovace pomáhají prodejcům automobilů zvyšovat tržby. Například autobazary mohou na základě analýzy dat přesouvat vozidla mezi pobočkami tak, aby byla k dispozici na místě s nejvyšší poptávkou. Chytré aplikace také pomáhají určit nejvýhodnější výkupní cenu ojetých automobilů. To jsou některé z inovací, za kterými stojí inovační laboratoř AuresLab.

Automobilový svět prochází v posledních několika letech bouřlivým rozvojem. Automobilky masivně investují do vývoje elektromobilů, pohráváme si s myšlenkou autonomního řízení a s větším či menším úspěchem se rozvíjejí různé projekty sdílené mobility. „V dnešním digitálním světě uspějí pouze firmy, které umějí pracovat s dostupnými daty a pružně reagují na významné tržní signály.

 

Na trendy transformující svět automobilů musejí odpovídat nejen výrobci vozidel, ale také všichni ostatní hráči na trhu od dealerů automobilů přes firmy budující infrastrukturu až po prodejce ojetin,“ uvádí Stanislav Gálik, ředitel inovační laboratoře AuresLab.

 

Mezi nejvýznamnější produktové inovace uplynulých dvou let z dílny AuresLabu patří spuštění prodeje klasických automobilů s investičním potenciálem pod značkou Mototechna Classic, střednědobého pronájmu vozů Mototechna Drive, prodeje vozů s alternativním pohonem Mototechna Eco Drive a služeb Try & Buy a Fleet Hero.

 

„Nové značky se na trhu velmi rychle etablovaly. Například v Mototechně Drive máme na silnicích 470 aut. Jako první v České republice jsme také zákazníkům umožnili nezávazně vyzkoušet vybraný zánovní vůz po dobu 30 dnů a až poté zaplatit jeho kupní cenu. Od založení Mototechny Classic si našlo nové majitele již 62 youngtimerů a veteránů,“ vyjmenovává dílčí výsledky produktových inovací Stanislav Gálik.

 

AuresLab se v posledních letech významnou měrou zasadil také o inovace v oblasti výkupu a prodeje ojetých vozidel. České datové aplikace jsou dnes využívány nejen v rámci skupiny AURES Holdings, ale také u významných autodealerů a sítí autobazarů v zahraničí. Stanislav Gálik k tomu dodává: „Od loňského října využívají naše technologie oficiální dealeři značek Lexus a Toyota ve Velké Británii. S jejich pomocí mohou například dynamicky naceňovat své vozy nebo řídit skladové zásoby s využitím umělé inteligence. Naše datové aplikace využívají rovněž v Kazachstánu a Jihoafrické republice.“

 

V letošním roce se AuresLab zaměří na vývoj digitálních nástrojů, které zrychlí celý prodejní i výkupní proces a povedou k ještě větší transparentnosti a individualizaci. „Chceme, aby zákazníci měli detailní přehled o tom, co se v rámci prodejního či výkupního procesu děje. Pozitivním přínosem digitalizace je také větší ohleduplnost k přírodě. Naším cílem je bezpapírová administrativa v 90 procentech procesů,“ doplňuje Stanislav Gálik.

 

MPI web banner 468x60 3