neděle 18. únor 2018 0:00

10 let kávy Starbucks v České republice

Značka Starbucks v lednu oslavila 10 let účasti na českém trhu. Světový fenomén kaváren s unikátní atmosférou, vynikající kávou a odpovědným přístupem k životnímu prostředí se v Česku zabydlel stejně přirozeně jako v dalších více než 60 zemích na zeměkouli.

Kromě jedinečného zážitku spojeného s každým douškem kávy, nabízejí kavárny Starbucks prostor pro přátelská setkání, četbu, práci i odpočinek od každodenního shonu. Ke kávě ze všech koutů světa se postupně přidala nabídka dalších teplých i studených nápojů, jakož i sendvičů a sladkého pečiva v domácím stylu. V současnosti je v České republice celkem 33 kaváren.

 

Český Starbucks rok za rokem

 

2008

· Společnost AmRest otevírá 22. 1. svou první kavárnu Starbucks v České republice, a to v budově Grömlingovského paláce na Malostranském náměstí, v samotném centru historické Prahy. Jedná se zároveň o první kavárnu Starbucks ve střední Evropě. Polsko, Maďarsko a Slovensko bude následovat až za pár let.

· Za první rok se v Praze otevřelo celkem 8 kaváren.

· Na trh je uvedena nová káva Pike Place Roast, pojmenovaná podle tržiště v Seattlu, kde byla roku 1971 otevřena první kavárna Starbucks na světě.

2009

· Starbucks v České republice se rozšiřuje do dalších obchodních center – Metropole Zličín a Centrum Chodov. V rušných nákupních střediscích poskytuje zákazníkům místo pro zvolnění tempa a načerpání nové energie.

2010

· Společnost Starbucks uvádí na trh ultra-prémiovou řadu zrnkových káv Starbucks Reserve, pocházejících od malých farmářů.

· V Praze se otevírá 10. a 11. kavárna Starbucks.

2011

· Starbucks oslavuje 40. výročí založení a přichází se speciální směsí Tribute Blend, jedinečnou kombinací letité Sumatry, na slunci sušených zrn z Etiopie, Papuy Nové Guiney a Kolumbie.

· Na počest 40. Výročí založení Starbucks se mění logo. Nové logo se zbavilo černé barvy i textu kolem obrázku, stále mu však dominuje siréna, symbol kaváren Starbucks.

· Kavárny Starbucks Česká republika se účastní AVON Pochodu proti rakovině prsu. Prostřednictvím dobrovolného prodeje kávy se během pochodu podařilo na konto proti rakovině prsu vybrat 76 000 Kč.

2012

· Kavárny Starbucks se poprvé rozšiřují mimo Prahu – 22. března se otevírá první kavárna v Ostravě Nové Karolině. V Praze vzniká v pořadí již 12. kavárna.

· Je představena nová řada světleji pražených zrnkových káv Starbucks Blonde Roast, které se vyznačují jemnější a lehčí chutí.

2013

· Počátkem roku je na český trh uvedena věrnostní karta Starbucks Card, se kterou lze platit v kavárnách, sbírat věrnostní body a získávat řadu výhod. Český Starbucks se tak připojuje k množství zemí po celém světě, kde oblíbená věrnostní karta již funguje.

2014

· Příznivci kávy Starbucks v Brně se na Vánoce dočkali otevření první brněnské kavárny v nákupním centru Olympia. Kavárna se 72 místy k sezení nabízí i otevřenou terasu s výhledem do obchodního centra.

2015

· V České republice se otevírá již 20. kavárna Starbucks, a již druhá brněnská kavárna

· Kavárny Starbucks v České republice se poprvé zapojují do soutěže Starbucks Barista Championship, ve které je zvolen nejlepší Starbucks barista v regionu EMEA. Její finále se koná v Londýně.

· Na český trh je uvedena nová Starbucks aplikace, která umožní jednoduché a rychlé platby prostřednictvím mobilního telefonu. Zákazníkům také poradí, kde se nachází nejbližší kavárna Starbucks.

2016

· Do kaváren Starbucks přichází novinka v podobě Shaken Iced Tea Lemonades od prémiové značky čajů Teavana. Ledový nápoj, který se nemíchá, ale protřepává, si zákazníci mohou dopřát ve variantě se zeleným, černým nebo ibiškovým čajem.

· Baristé kaváren Starbucks se v hojném počtu podílejí na komunitní akci ,,Čístá řeka Sázava“. Cílem tradičního jarního úklidu sázavských břehů je ulevit přírodě od nánosů všeho, co do ní nepatří.

2017

· V pražském areálu Waltrovka je otevřena již 30. kavárna Starbucks v Česku.

· Starbucks dobývá další města České republiky. V říjnu se otevírá kavárna v prostorách obchodního centra Futurum Hradec Králové, chvilku poté kavárna v outletovém centru Hatě ve Znojmu-Chvalovicích.

· Starbucks představuje program ,,Náš závazek obsluhy zákazníků“, který učí baristy, jak dopřát zákazníkovi okamžik příjemné atmosféry při každé příležitosti. Starbucks totiž neznamená jen kávu, ale výjimečný zážitek po všech stránkách.